Uroda i dobra forma zaczynają się w kuchni a zdrowe nawyki żywieniowe warto kreować od najmłodszych lat. Zapraszamy na śniadanie prasowe z omówieniem trzech obszarów edukacji żywieniowej: odżywianie dzieci, odżywianie i aktywność fizyczna, odżywianie a uroda. Bohaterami produktowymi maliny i aronia.

Zapraszamy tradycyjnie w ostatni czwartek miesiąca:
31 lipca 2025, godz. 10:00-11:30
31 lipca 2025, godz. 10:00-11:30
① Czym skorupka za młodu
- Wyzwania żywieniowe wśród dzieci, czyli jak pokazać, że połowa talerza warzyw i owoców to połowa sukcesu - Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyk kliniczny, Z kaloriami na pieńku
- Jedno jabłko dziennie, ale jakie? Odmiany Paulared 🍎 którą sadownicy promować będą już w lipcu - zaprezentuje dr Tomasz Lipa, Zakład Sadownictwa, Szkółkarstwa i Enologii UP w Lublinie, przewodniczący TRSK, trsk.org.pl
- Najpopularniejsze gatunki lipca - monitoring Kantar Polska
② Odżywianie i aktywność fizyczna
- Które gatunki owoców i warzyw pasują, zdaniem Polaków, do osób regularnie podejmujących aktywność fizyczną lub uprawiających sport? - premiera wyników badania
- Producenci warzyw i owoców po raz trzeci strategicznym partnerem XIII Narodowego Dnia Sportu - zaproszenie do Strefy Owoców i Warzyw, Błonia Narodowego, niedziela 14/09
- Promocja warzyw i owoców poprzez sport - X Puchar Polski w siatkówce plażowej Moc Polskich Warzyw Beach Ball Przysucha 2025, 13/07 z udziałem plantatorów i sadowników 🏐🌶️🫐🍎
- Inauguracja jagodowej sztafety - I Bieg po Borówkę, transfer doświadczeń Biegów po Truskawkę i nowość wśród biegów.
③ Odżywianie i uroda
- Dziewczyny, maliny! - Karolina i Mateusz Wójcik, laureaci tytułu Malinowa Marka Roku, Owocowa Kryjówka w Gąsawach
- Aronia - innowacje zdrowia i urody - prezentacja gatunku i trendów przetwórstwa aronii - Paweł Eggert, Aronia Eggert
- Aroniowe kosmetyki od Ameryki po Azję - przykłady
- Polskie kosmetyki z bioaktywnymi olejami - Naturalis Aronia
- Zaproszenie na samozbiory 8/2025 i na I Bieg po Aronię 8/2026
- Promocja nowego sposobu serwowania soku z aronii
- Debata: life-style / well-aging / świadoma pielęgnacja, ochrona skóry latem, nawadnianie i nawilżenie, rola odżywiania. Udział potwierdzili: Milena Nosek, Marta Trząsalska, Paweł Eggert.
Zapraszamy! Do Państwa dyspozycji będą:
- Włodzimierz Bereziński - producent i przetwórca aronii, jeden z pionierów, który 40 lat temu zakładał pierwsze plantacje aronii w Polsce. Plantacja Tuszynek Majoracki - link
- Karolina i Mateusz Wójcik - plantatorzy owoców jagodowych, laureaci tytułu Malinowa Marka Roku 2025, Szamotuły, Wielkopolska, Owocowa Kryjówka w Gąsawach
- Paweł Eggert - plantator, przetwórca, szkółkarz, hodowca, współtwórca pierwszej zarejestrowanej w Polsce odmiany aronii „Nero Eggert”. Więcej na Aronia Eggert
- dr Tomasz Lipa - sadownik, Zakład Sadownictwa, Szkółkarstwa i Enologii UP w Lublinie, Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu. trsk.org.pl
- dr hab. n. med. i n. o zdr. Beata Sińska p.o. kierownika Zakładu Żywienia Człowieka Wydział Nauk o Zdrowiu WUM
- dr n. med. Alicja Kucharska - adiunkt w Zakładzie Żywienia Człowieka, WNoZ Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Milena Nosek - dietetyczka kliniczna i psychodietetyczka, autorka książek, wykładowczyni dietetyki w sporcie i dietetyki klinicznej. Dietetyczka Polskiego Baletu Narodowego, współautorka książki „Żywienie tancerzy” i ebooka „Tutu. Poradnik Żywienia Tancerza”. Milena.Nosek.dietetyk
- Marta Trząsalska – dietetyk, trener, promotorka zdrowia i medycyny stylu życia. Laureatka konkursu Polish Businesswomen Awards Business Woman & Life - Lider holistycznych terapii dietetycznych. Dietetyka & Lifestyle
- Paweł Myziak - producent i promotor warzyw ciepłolubnych z południa Mazowsza, lider zespołu ekspertów Warzywnego Core Teamu, także członek zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w codziennym żywieniu - Połowa sukcesu
- Mirosław Łuska - Prezes Zarządu Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, lider kampanii Moc Polskich Warzyw, Core Team ProducenciPapryki.pl
- Justyna Marszałkowska-Jakubik - dietetyczka, wykładowca akademicki. Związana z dietetyką od 2005 r. specjalizuje się w dietetyce klinicznej, szczególnie w dietoterapii Hashimoto i chorób nowotworowych. Zdrowonajedzeni.pl
- Monika Hajduk - dietetyk, dietetyk dziecięcy, absolwentka kierunku Dietetyka na WUM, członkini Polskiego Tow. Dietetyki, Polskiego Tow. Badań nad Otyłością oraz Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków. Właścicielka poradni Monvita
- Monika Stromkie-Złomaniec - dietetyk kliniczny, ekspert projektów poprawiających nawyki żywieniowe Polaków. Autorka wielu artykułów z zakresu zdrowego odżywiania, współautorka książek. Uczy jak jeść zdrowo, sezonowo, smacznie i jak docenić rolę warzyw i owoców. Prowadzi poradnię dietetyczną Z kaloriami na pieńku
- Anna Wasilewska - tworzy zdrowy catering. Z wykształcenia jest socjolożką wsi i kultury, dyplomowaną specjalistka żywienia człowieka i absolwentką zielarstwa. Promotorka sezonowości , lokalności i dzikiej kuchni. Prowadzi kulinarne warsztaty i szkolenia pod marką Sokowirowka.com
- Małgorzata Jaszyk współkieruje firmą Nutracevit, która produkuje m.in. sok BIOHASKAP® Vitality, który rozsławił jagodę kamczacką. Na targach Biofach zdobył on tytuł Best New Product 2019 w kategorii napoje, pokonując 100 innych eko produktów z całego świata. Więcej na Biohaskap.com
- Witold Boguta - Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, lider prac zespołu ds. promocji roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu i jeden z inicjatorów powstania ogrodniczego Core Team'u
Bieg po Borówkę - początek jagodowej sztafety
W niedzielę 13 lipca br. w Olchowcu - gmina Obsza, woj. lubelskie - odbył się I Bieg po Borówkę. To wydarzenie łączące sport i promocję owoców jagodowych. Uczestnicy mieli do wyboru bieg na 10 km i nordic walking na 10 km. W zawodach wzięło udział ponad 170 zawodników, a trasa prowadziła przez „Plantację nad Tanwią”. To pierwszy bieg w Polsce poprowadzony przez plantację. Zwycięzcy mówią: trasa piękna, niesamowita atmosfera. Oto opinie organizatorów i uczestników.
_
Polskie superowoce
Owoce jagodowe to polskie superowoce, naturalne eliksiry młodości. Budzą urodę od środka i wyzwalają jej potencjał. Bogactwo zawartych w nich skoncentrowanych fitoskładnków działa odmładzająco i rewitalizująco na cały organizm. Ich regularne, codzienne spożywanie podnosi poziom zdrowia, wyzwala promienność skóry i pozwala na pełne korzystanie ze swoich możliwości. Watro uwzględnić je w codziennym odżywianiu i pielęgnacji na wszystkich etapach życia.
Wyzwolenie swojego potencjału urodowego nie jest trudne. Wystarczy wprowadzić parę prostych nawyków do swojego codziennego życia. W tym artykule dowiesz się jak to zrobić. Zyskasz informacje na temat tego jakie produkty wspierają Twoją urodę a jakie jej szkodzą. Warto przetestować te rozwiązania by cieszyć się jędrną, pełną blasku skórą, dobrym samopoczuciem i zdrowiem. Wiosna to idealna pora roku na zmiany w życiu i porządki w swojej diecie.
Stresu oksydacyjnego w dzisiejszych czasach nie da się uniknąć. Poprzez środowisko w jakim żyjemy i sposób, w jaki się odżywiamy dotyka on nas każdego dnia niekorzystnie wpływając na urodę i zdrowie. Przyspiesza procesy starzenia się całego organizmu nie oszczędzając skóry. Nasze ciało potrzebuje świadomego wsparcia w jego neutralizacji. W tym artykule dowiesz się co wywołuje stres oksydacyjny i w jaki sposób możemy sobie z nim radzić w życiu codziennym stosując proste rozwiązania, które ochronią naszą urodę i zdrowie.
___
Rośnie liczba konsumentów jabłek - Kantar Polska
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.
Co ciekawe, historyczne wzrostu jabłko wypracowało przy wysokich cenach. Stacja jest wręcz bezprecedensowa - ceny jabłek, według analityków, były w czerwcu wyższe od cen niemieckich, i równe cenom jabłek we Włoszech, co w ostatnio analizowanych latach nie miało miejscach. Więcej
Kontakt w sprawie wyników badań i komunikatów:
- przedstawiciele mediów - kuba.antoszewski@kantar.com
- producenci i eksperci branżowi - biuro@grupyogrodnicze.pl
- komentarz do prezentowanych ostatnio rekomendacji żywieniowych - antyrakowych, zimowych, dla diabetyka, związanych z nadciśnieniem, mikrobiotą oraz menopauzą - Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyk kliniczny - mail
Zaprasza Core Team, KZGPOiW oraz KANTAR Polska
#Fundusze Promocji

Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: